BMW

Pseudoproblema tehnica

La munte, din cauza temperaturii scazute, s-au aburit geamurile. Cum este si normal, in astfel de conditii, am activat dezaburirea lunetei. Spre surprinderea mea, o parte din luneta nu se dezaburea... Primul gand a fost ca  rezistentele sunt intrerupte undeva, asadar, am programat o verificare la un service BMW.

dezaburire luneta BMW seria 3

Dupa 3 drumuri la service si o luna de la semnalarea problemei, timp in care mi s-a spus ca trebuie sa astept aprobarea dosarului pentru remedierea problemei pe garantie, am fost anuntat ca de fapt nu e nicio problema, ca asa e normal sa se intample.

Neincrezator, am intrebat pe forumuri si am scris catre BMW Worldwide despre aceasta problema. Opiniile posesorilor de BMW au fost impartine: unii erau de parere ca nu e normal si ca cei de service au refuzat sa repare defectiunea cat timp masina este in garantie, altii spuneau ca asa patesc si ei si ca ar fi normal (e de mentionat ca majoritatea erau posesori de seria 3). Dupa o scurta corespodenta prin email cu un domn amabil de la BMW Worldwide, intrebarea mea a ajuns tot la service-ul initial, al carui mecanic m-a contactat din nou pentru a ma asigura ca este normal sa se dezabureasca astfel luneta unui BMW 320d E90.

Cand am fost la un alt service BMW pentru revizia de 20 000 de km, am ridicat si aceasta problema. Mi s-a raspuns pe loc ca asa e normal fiindca, in functie de model, 1, 2 sau 3 linii de pe luneta sunt antena radio a masinii si ca partea aceea se dezabureste dupa cateva minute datorita curculatiei aerului si incalzirea lunetei.

Odata cu venirea toamnei, luneta a inceput sa se abureasca in mod regulat si, intr-adevar, la 3-5 minute dupa dezaburirea celei mai mari parti a geamului, si partea aceea se dezabureste. Aruncand o privire mai atenta asupra liniilor de pe luneta, se vede cum partea aceea este izolata de restul rezistentelor.

Asadar, este normal sa se dezabureasca astfel luneta unui BMW 320d E90 intrucat in partea de sus este antena radio. Asta inseamna ca prima problema tehnica intampinata a fost una falsa, ceea ce nu poate fi decat imbucurator.

0 comentarii:

Post a Comment